تبلیغات
شبکه ملی رسانه ها وارتباطات ایران - زنان و توسعه ، وبلاگ و قدرت
   

 وبلاگ من ...

 3 وبلاگ من

 3 ایمیل من

 

وضعیت یا هو

 

[YahooOnline(1z4)]

 

 

لینکستان

 

 3 http://mahmoodspace.blogfa.com

 

 3 hajili.com

 

 3 کمیسیون علمی آموزشی

 

 3 نمایندگی شبکه در خراسان

 

 3 نشریه الکترونیکی موج

 

 3 شبکه مجازی سازمان های غیردولتی ایرانی

 

 3 پرتال فناوری اطلاعات

 

 3 جامعه اطلاعاتی ایران

 

 3 فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

لینکدونی

 

آرشیو لینكدونی

 

جستجو

  

جستجو در بلاگ

 

آمار وبلاگ

 

بازدیدهای امروز : [cb:stat_today_view]

بازدید های دیروز : [cb:stat_yesterday_view]

كل مطالب : [cb:stat_total_post]

كل نظرها :

كل بازدید ها : [cb:stat_total_view]

 

.........................................

 

 

  <زنان و توسعه ، وبلاگ و قدرت

 

مطلبی که امروز می نویسم در واقع تحلیلی بر نظرات تعدادی از وبلاگ نویسان و صاحبنظران حوزه رسانه پیرامون حوزه کاری وبلاگها و میزان اثرگذاری آنها در جامعه مدرن می باشد یا به عبارت ساده تر تحلیلی بر عبارت"چهار دیواری اختیاری" پیرامون حوزه وبلاگ نویسی و همچنین بررسی عناصر و عوامل توسعه در ایران است.

ابتدا  این نکته را ذکر کنم که در هفته ای که گذشت مانوئل كاستلز استاد اسپانیایی‌الاصل رشته‌ی برنامه‌ریزی در دانشگاه بركلی که علاوه بر سه‌گانه‌ی عصر اطلاعات، آثار پرشمار دیگری در حوزه‌ی تغییرات اجتماعی، برپایه‌ی فناوری‌های نوین دارد در ایران حضور یافت. او نویسنده كتاب‌های یك پرسش شهری، فناوری برتر، فضا و جامعه، شهری اطلاعاتی، شهرهای اروپایی، جامعه‌ی اطلاعاتی و اقتصاد جهانی، فناوری جهان، معماری پیچیدگی‌های صنعتی قرن بیست و یكم، با همكاری پیتر‌هال و جامعه‌ی شبكه‌ای است. 

 ایشان در پاسخ به این سوال که" در عصر اطلاعات بین هكرها، طبقه كارگر و گروهای اجتماعی كدام را عامل تغییرات اجتماعی می‌دانید؟" پاسخ داد :"زنان"

تغییرات اجتماعی از نگاه كاستلز زمانی محقق می‌شود كه تفكر و ذهن آدم ها تغییر كند.بازیگران اصلی این تغییرات در یك طیف گسترده ، در كنار زنان،‌ رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران هستند. البته باید اذعان داشت که این موضوع آسیبهای خود رانیز به همراه دارد. اما این پدیده ای غیر قابل انکار است.حتی در پاسخ به سوالی که پرسیده شد " برای توسعه در ایران چه باید كرد."
كاستلز باز هم گفت:« این فقط به زنان جامعه بستگی دارد

و این شاید حداقل پاسخی باشد که می شود به گروه مرد سالاران ایرانی داد که حتی علیرغم تظاهر به پایبندی به حقوق زنان قلبا و در عمل دیدگاه دیگری دارند.

اما مبحث دیگری که وی مطرح کرد این بود که او رسانه را معادل قدرت دانست و از نقش امروز وبلاگ‌ها گفت:«هر ثانیه یك وبلاگ و 9 مقاله جدید در اینترنت متولد می‌شود. بینندگان تلویزیون درآمریكا به خاطر اینترنت 40 درصد كاهش یافته‌اند. نسل جدید به جای روزنامه، وبلاگ می‌خواند و اگر هم سراغ روزنامه برود، از طریق لینك وبلاگ‌هاست.»

ضمنا ایشان افزود"اثرگذاری وبلاگ ها به دلیل تعداد آنها نیست بلکه به دلیل لینکها و پیوندهایی است كه ایجاد می‌كند."

شاید این مطلب تا حدودی پاسخی باشد به کسانی که وبلاگ را به چهار دیواری اختیاری تعبیر می کنند و به راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند. در واقع این افراد شاید نمی دانند که "آنچه مردم فکر می‌کنند، مهم است. چون باورهای مردم است که اساس تغییر است" و وبلاگ عاملی برای تغییر باورهای نادرست!!!

 

نوشته شده توسط مدیریت در  یکشنبه 7 خرداد 1385  و ساعت 12:05 ب.ظ

   ویرایش شده در - ساعت-

 

() نظر

 


  مطالب پیشین ..

 3 حمایت گسترده از کنفرانس بانکداری الکترونیکی [بانکداری الکترونیک]

 3 7 گام اساسی برای موفقیت برنامه‌ها در روابط عمومی

 3 زنان و توسعه ، وبلاگ و قدرت

 3 اولین کارگاه تخصصی "جنبه های الگوریتمی و اقتصادی، سیستم های شبکه ای و اینترنتی

 3 گزارش عملکرد سال ۱۳۸۴ وبلاگ

 3 مدیریت منابع انسانی

 3 کتاب های تازه: ترجمه متون یونسکو درباره جامعه اطلاعاتی

 3 واقعیت هاى ارتباطات غیركلامى

 3 فعالیتهای WSIS درسال 2006 نیز ادامه خواهد یافت

 3 سرزمین هایی با مرزهای شیشه ای (نقدی بر امپریالیسم رسانه ای)

 3 امپریالیسم فرهنگی در اینترنت

 3 وبلاگ رسانه ای كوچك حامل تحول

 3 اینترنت در ایران

 3 فناوری اطلاعـات، رویكردی نوین در اشتغال زایی

 3 روش های نامشروع روابط عمومی در جهان