تبلیغات
شبکه ملی رسانه ها وارتباطات ایران - بازار رسانه‌های آنلاین در ایران شکل نگرفته
   

 وبلاگ من ...

 3 وبلاگ من

 3 ایمیل من

 

وضعیت یا هو

 

[YahooOnline(1z4)]

 

 

لینکستان

 

 3 http://mahmoodspace.blogfa.com

 

 3 hajili.com

 

 3 کمیسیون علمی آموزشی

 

 3 نمایندگی شبکه در خراسان

 

 3 نشریه الکترونیکی موج

 

 3 شبکه مجازی سازمان های غیردولتی ایرانی

 

 3 پرتال فناوری اطلاعات

 

 3 جامعه اطلاعاتی ایران

 

 3 فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

لینکدونی

 

آرشیو لینكدونی

 

جستجو

  

جستجو در بلاگ

 

آمار وبلاگ

 

بازدیدهای امروز : [cb:stat_today_view]

بازدید های دیروز : [cb:stat_yesterday_view]

كل مطالب : [cb:stat_total_post]

كل نظرها :

كل بازدید ها : [cb:stat_total_view]

 

.........................................

 

 

  <بازار رسانه‌های آنلاین در ایران شکل نگرفته

 

بازار رسانه‌های آنلاین در ایران شکل نگرفته
به اعتقاد یک روزنامه‌نگار و مدرس ارتباطات، هنوز در ایران بازار رسانه‌های آنلاین شکل نگرفته است.
دکتر«داوود صفایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی لزوم توجه به رسانه‌های آنلاین و الکترونیکی، اظهار داشت:
بازار رسانه‌های آنلاین در ایران شکل نگرفته
به اعتقاد یک روزنامه‌نگار و مدرس ارتباطات، هنوز در ایران بازار رسانه‌های آنلاین شکل نگرفته است.
دکتر«داوود صفایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی لزوم توجه به رسانه‌های آنلاین و الکترونیکی، اظهار داشت
ین‌که چرا رسانه‌ها در فضای وب، به طور آنلاین فعالیت نمی‌کنند از علل مختلفی ناشی می‌شود، باید دید تا چه اندازه عامه‌ی جامعه‌ی به اینترنت دسترسی دارند، یا افرادی که اکنون در این فضا مشغول هستند‌، تا چه حد به منابع داخلی توجه می‌کنند.

وی تصریح کرد: کاربران ایرانی بیشتر در فضای سایبر به دنبال تفریح و سرگرمی‌ هستند و در حقیقت درصدد جبران خلاء‌های و محدودیت‌های خود را در دنیا واقعی‌اند.

به عقیده‌ی این مدرس ارتباطات، راه‌اندازی رسانه‌های آنلاین مستلزم هزینه‌های بالایی است چرا که هنوز امکانات زیرساختی و تکنولوژیکی آن مهیا نشده است.

از طرفی انبوه گسترده‌ای از مخاطبان رسانه‌های چاپی به شبکه‌های اینترنتی دسترسی ندارند، در حقیقت تهیه‌ی یک روزنامه در ایران بسیار آسان‌تر از دسترسی به یک رسانه‌ی آنلاین است .

صفایی یکی دیگر از مشکلات توسعه‌ی رسانه‌های آنلاین را بالا بودن بهای اینترنت دانست و تصریح کرد: تا زمانی که هزینه‌ی دسترسی به اینترنت بیش از رسانه‌های چاپی باشد، نمی‌توان انتظار داشت مخاطبان در فضای سایبر به دنبال کسب و اطلاعات و اخبار باشند و همچنین اینترنت و کامپیوتر در جامعه‌ی ما به عنوان کالای لوکس محسوب می‌شود و استفاده علمی ‌ازآن نهادینه شده است .

منبع: ایسنا


 

نوشته شده توسط بحرینی در  یکشنبه 29 آبان 1384  و ساعت 12:11 ب.ظ

   ویرایش شده در جمعه 9 دی 1384 ساعت11:12 ق.ظ

 

() نظر

 


  مطالب پیشین ..

 3 حمایت گسترده از کنفرانس بانکداری الکترونیکی [بانکداری الکترونیک]

 3 7 گام اساسی برای موفقیت برنامه‌ها در روابط عمومی

 3 زنان و توسعه ، وبلاگ و قدرت

 3 اولین کارگاه تخصصی "جنبه های الگوریتمی و اقتصادی، سیستم های شبکه ای و اینترنتی

 3 گزارش عملکرد سال ۱۳۸۴ وبلاگ

 3 مدیریت منابع انسانی

 3 کتاب های تازه: ترجمه متون یونسکو درباره جامعه اطلاعاتی

 3 واقعیت هاى ارتباطات غیركلامى

 3 فعالیتهای WSIS درسال 2006 نیز ادامه خواهد یافت

 3 سرزمین هایی با مرزهای شیشه ای (نقدی بر امپریالیسم رسانه ای)

 3 امپریالیسم فرهنگی در اینترنت

 3 وبلاگ رسانه ای كوچك حامل تحول

 3 اینترنت در ایران

 3 فناوری اطلاعـات، رویكردی نوین در اشتغال زایی

 3 روش های نامشروع روابط عمومی در جهان