تبلیغات
شبکه ملی رسانه ها وارتباطات ایران - ‏12 قانون برای ارتباط با رسانه‌ها‏
   

 وبلاگ من ...

 3 وبلاگ من

 3 ایمیل من

 

وضعیت یا هو

 

[YahooOnline(1z4)]

 

 

لینکستان

 

 3 http://mahmoodspace.blogfa.com

 

 3 hajili.com

 

 3 کمیسیون علمی آموزشی

 

 3 نمایندگی شبکه در خراسان

 

 3 نشریه الکترونیکی موج

 

 3 شبکه مجازی سازمان های غیردولتی ایرانی

 

 3 پرتال فناوری اطلاعات

 

 3 جامعه اطلاعاتی ایران

 

 3 فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

لینکدونی

 

آرشیو لینكدونی

 

جستجو

  

جستجو در بلاگ

 

آمار وبلاگ

 

بازدیدهای امروز : [cb:stat_today_view]

بازدید های دیروز : [cb:stat_yesterday_view]

كل مطالب : [cb:stat_total_post]

كل نظرها :

كل بازدید ها : [cb:stat_total_view]

 

.........................................

 

 

  <‏12 قانون برای ارتباط با رسانه‌ها‏

 

‏12 قانون برای ارتباط با رسانه‌ها‏

 

مترجم : اصحاب حبیب‌زاده ملکی
کارشناس ارشد ارتباطات و مدرس دانشگاه علمی - کاربردی

"جیمز باچانان" مؤسس و پایه‌گذار "روابط عمومی دنیای واقعی" است. وی در روابط عمومی، تبلیغات و تجارت پیش زمینه‌ای 30ساله دارد که شامل 14 سال تجربه به عنوان پایه‌گذار روابط عمومی "وگنر ادااستورم" بزرگترین آژانس خصوصی شمال غرب که در زمینه روابط عمومی فعالیت دارد و آژانس روابط عمومی وابسته به شرکت مایکروسافت است.‏
اینکه رفتار شما چگونه باشد و چگونه به گزارشگران، سردبیران و تحلیل‌گران پاسخ دهید، شدیداً روی میزان موفقیت شرکت شما در بازار مؤثر است. رابطة بین "شما" و "آنان" بسیار مهم است، به طوری که نام خاصی دارد (ارتباط رسانه‌ای) متخصصان خاصی را می‌طلبد (برنامه‌ها و شرکت‌های روابط عمومی که متخصص در روابط رسانه‌ای هستند) و قوانین خاص خود را دارد در ذیر 12 قانون روابط رسانه‌ای ذکر شده است. اگر از آنها پیروی  کنید، به خوبی قادر خواهید بود که شرکت خود را آن طور که میل دارد، موفق نشان دهید. با مسئولیت خود می‌توانید این قوانین را رعایت نکنید :‏

‏12 قانون برای ارتباط با رسانه‌ها‏

مترجم : اصحاب حبیب‌زاده ملکی
کارشناس ارشد ارتباطات و مدرس دانشگاه علمی - کاربردی

"جیمز باچانان" مؤسس و پایه‌گذار "روابط عمومی دنیای واقعی" است. وی در روابط عمومی، تبلیغات و تجارت پیش زمینه‌ای 30ساله دارد که شامل 14 سال تجربه به عنوان پایه‌گذار روابط عمومی "وگنر ادااستورم" بزرگترین آژانس خصوصی شمال غرب که در زمینه روابط عمومی فعالیت دارد و آژانس روابط عمومی وابسته به شرکت مایکروسافت است.‏
اینکه رفتار شما چگونه باشد و چگونه به گزارشگران، سردبیران و تحلیل‌گران پاسخ دهید، شدیداً روی میزان موفقیت شرکت شما در بازار مؤثر است. رابطة بین "شما" و "آنان" بسیار مهم است، به طوری که نام خاصی دارد (ارتباط رسانه‌ای) متخصصان خاصی را می‌طلبد (برنامه‌ها و شرکت‌های روابط عمومی که متخصص در روابط رسانه‌ای هستند) و قوانین خاص خود را دارد در ذیر 12 قانون روابط رسانه‌ای ذکر شده است. اگر از آنها پیروی  کنید، به خوبی قادر خواهید بود که شرکت خود را آن طور که میل دارد، موفق نشان دهید. با مسئولیت خود می‌توانید این قوانین را رعایت نکنید :‏

1- هر گزارشگر یک گزارشگر کلیدی است : خبرنگاران شغل‌های خود را عوض می‌کنند. من خبرنگاران هفتگی زیادی را دیده‌ام که برای نشریاتی مانند وال استریپ ژورنال کار می‌کنند. اگر شما اشتباه گزارشگرانی که برای نشریات‏ بانفوذ کار می‌کنند را مرتکب شوید، ممکن است در پایان مجبور شوید هزینه آن را بپردازید.
2- نشریات اینترنتی را نادیده نگیرید : نشریات اینترنتی اغلب به دنبال اخبار هستند. به علاوه، اکثر نشریات معتبر یک سایت اینترنتی هم دارند (برای مثال : تایم ووال استریت). اگر شما داستانی را برای نشریه‌ای بفرستید درست هنگامی که همان داستان در سایت آن نشریه چاپ شده است، شما ممکن است در پایان با تخم‌مرغی بر روی صورتتان مواجه شوید.‏
3- به اخبار مرده (اخباری که دارای ارزش‏ خبری نیستند) احترام بگذارید : شغل گزارشگر، شغلی انتقادی و بسیار وابسته و حساس به زمان است. هیچ چیز سریعتر از ن ادیده گرفتن اخبار مرده یا عدم توجه و علاقه کافی شانس شما را برای یک پوشش خبری مناسب از بین نمی‌برد. اگر نمی‌توانید اخبار را به روز تهیه کنید سریعاً به آنها اطلاع دهید تا بتوانند آنچه را می‌خواهند از جای دیگری پیدا کنند. یا اگر اخبار و اطلاعات در مورد شرکت شماست، بسیار تلاش کنید تا آن را به کسی بدهید که در برخورد با رسانه‌ها از آگاهی لازم برخوردار است.‏
4- اخبارتان را باارزش نشان دهید / بسازید : فقط به این خاطر که شرکت شما شماره 2.1.5 محصول خود را ارائه می‌دهد و به این مفهوم نیست که محصول آن قابل توجه عموم است. سعی کنید "اخبار" و مطالب رسانه‌ای را در محصول خود بیابید و با آن پیش بروید.‏
5- نقل‌قولها و مطالب خود را انسانی کنید : اگر مصاحبه‌ای می‌کنید یا یک خبر رسانه‌ای می‌نویسید سعی کنید آن را به خوبی و شایسته بیان کنید. البته مستقیم و به صورت معمولی و تک تک پیش نروید. به شرایط و روابط انسانی بیندیشید و تلاش کنید تا شباهت‌ها و نقاط مشترکی را بیابید که برای عموم قابل فهم باشد.‏
6- نشریه و اهداف خوانندگان خود را بشناسید : این بسیار مهم است که مواد و اطلاعات جمع‌آوری شده خود را به صورت مناسبی آماده کنید. در مورد نشریاتی که به نقطه اختلاف‌نظر یا تفاوت‌های بین محصول شرکت شما و همکارانتان تأکید می‌کنند حساس باشید.‏
7- برعلیه مجلات دیگر رقابت راه نیاندازید : راهی بیابید تا برای هر مجله موضوعات مختلف با جنبه و زاویه‌ای متفاوت از همان داستان ارائه دهید. اگر یک نشریه را وادار به رقابت با دیگری کنید اعتماد و حسن نیت هر دو را نسبت به خود از دست می‌دهید.‏
8- دوراندیشانه فکر کنید : انتظار نداشته باشید که گزارشگران حاضر باشند برای شما کار انجام دهند با خواهش شما اخبار شرکتتان را چاپ کنند و زمانی که اخباری ندارید آنها را نادیده بگیرید. دوباره با فراهم کردن گزارشهای صنعتی، منابع جدید و مطالب مناسب و شایسته مربوط به حوزة تخصصی لطف آنها را جبران کنید. سعی کنید منبع مطمئن و مفیدی برای رسانه باشید شما در واقع با کمک خود باعث خواهید شد که شرکت در آینده موفق‌تر و ثروتمندتر شود.‏
9- منابعتان را تقسیم کنید : به گزارشگرانتان در مورد زمینه و شکل کلی مطالب آگاهی‌هایی بدهید. مشتریان و موکلانتان را حاضر کنید، پرسنل کلیدی خود را حاضر کنید. یک سیستم خودکار درخواست و پذیرش برای مشتریان و موکلانتان ایجاد کنید که در ارتباط با موضوع سردبیری به آنها رجوع کنند. راهنمایی و تمهیدات رسانه‌ای برای مشتریان‌تان و موکلان‌تان پیشنهاد کنید. اگر از آنها به عنوان گزارشگر یاد می‌کنید حداقل، همیشه یک صفحة فریب با اطلاعات مناسبی در اختیار آنها قرار دهید.‏
10- رقیب خود را بشناسید : بدانید رقیبانتان راجع به خودشان و شما چه می‌گویند. این مطلب به شما کمک می‌کند که جوابهای مناسبی را بیابید و مطالب خود را برای مبارزه و روبرو شدن با دیدگاههای منفی که یک گزارشگر ممکن است در مورد شرکت شما یا خدمات و محصولات آن داشته باشد، آماده کنید. هرگز به یک گزارشگر نگویید "هیچ رقابتی نیست" فرض کنید در زمینه‌ای تحقیق می‌کنید که تا امروز رقیب جدی نداشته‌اید، اما شاید یک شرکت بزرگ یا ک وچک روی همان موضوع به صورت محرمانه مشغول به کار است.‏
11- هوشیارانه پیگیری کنید : مایة آزار و اذیت نباشید : اگر یک مصاحبه یا خبر رسانه‌ای احتیاج به پیگیری دارد با همه امکاناتی که در اختیار دارید پیگیر آن باشید. اما تماس نگیرید که ببینید آیا خبر شما دریافت شده است یا کی قرار است اتفاق بیفتد. این مطلب یک اشتباه بزرگ برای هر دو گزارشگران و سردبیران است.‏
12- تمام مطالب رسانه‌ای خود را مطابق با نیازهای مجله و خبرنگاران فراهم کنید : اگر شک دارید، بپرسید. هیچ چیز بدتر از دانستن و یادگیری مطلب درست قبل از زمان چاپ نشریه نیست، که داستان شما به خاطر محتوای نادرست آن رد شده یا مورد قبول واقع نشده است.‏
13- اخلاق‌گرا باشید : این مطلب در مورد تمام فعالیت‌های روابط عمومی شما،‏ نه فقط روابط رسانه‌ای صدق می‌کند. ارزش‌های اساسی خود را برای دستاوردها و اهداف کوتاه مدت قربانی نکنید؛ چون در یک مدت زمان طولانی ارزش ندارد که شما ارزش‌های خود را زیر پا بگذارید. زیرا باعث می‌شود که شما آبرویی که خود و شرکت شما برای ساختن آن تلاش کرده‌اند را قربانی کنید. (اگر تصادفاً اشتباهی کردید، بپذیرید و به خاطر آن آن عذرخواهی کنید).‏(

منبع :
‏Buchanan, James. "the 12 Laws of media relation. "http//www.realworcdpr.com (2004):1-2

 

نوشته شده توسط بحرینی در  دوشنبه 23 آبان 1384  و ساعت 11:11 ق.ظ

   ویرایش شده در - ساعت-

 

() نظر

 


  مطالب پیشین ..

 3 حمایت گسترده از کنفرانس بانکداری الکترونیکی [بانکداری الکترونیک]

 3 7 گام اساسی برای موفقیت برنامه‌ها در روابط عمومی

 3 زنان و توسعه ، وبلاگ و قدرت

 3 اولین کارگاه تخصصی "جنبه های الگوریتمی و اقتصادی، سیستم های شبکه ای و اینترنتی

 3 گزارش عملکرد سال ۱۳۸۴ وبلاگ

 3 مدیریت منابع انسانی

 3 کتاب های تازه: ترجمه متون یونسکو درباره جامعه اطلاعاتی

 3 واقعیت هاى ارتباطات غیركلامى

 3 فعالیتهای WSIS درسال 2006 نیز ادامه خواهد یافت

 3 سرزمین هایی با مرزهای شیشه ای (نقدی بر امپریالیسم رسانه ای)

 3 امپریالیسم فرهنگی در اینترنت

 3 وبلاگ رسانه ای كوچك حامل تحول

 3 اینترنت در ایران

 3 فناوری اطلاعـات، رویكردی نوین در اشتغال زایی

 3 روش های نامشروع روابط عمومی در جهان